Veel gestelde vragen
Bike Protection biedt dekking voor fietsverhuur, tegen schade of diefstal.
Bike Protection omvat:
- Dekking voor alle soorten fietsen, e-bikes, bakfietsen
- Dekking tegen fietsdiefstal, als je fiets of e-bike wordt gestolen
- Dekking voor fietsschade, als je fiets tijdens de huur wordt beschadigd
- Vriendelijke en persoonlijke klantenservice tijdens het hele proces
- Dekking voor alle verhuur in Duitsland, Oostenrijk en Nederland
Bike Protection Policy
Hoeveel kost Bike Protection?
Bike Protection wordt automatisch toegepast op elke boeking in Duitsland, Oostenrijk en Nederland, en is gebaseerd op de waarde van de huurfiets en de duur van de huur. Met andere woorden, je betaalt tussen € 0,50 en € 5,00 per dag voor de dekking, die zorgt voor gemoedsrust voor beide partijen.
Wat is de maximale Bike Protection dekking voor mijn fiets?
Elke fiets is automatisch gedekt vanaf € 500 en kan tot een maximum van € 5.000 worden gedekt. Zorg ervoor dat je de huidige waarde van jouw fiets opgeeft wanneer je hem op de lijst zet. De uitbetaling in geval van diefstal is gebaseerd op de werkelijke waarde van de fiets, die per geval individueel wordt bepaald. In geval van schade aan de fiets is een kostenraming van een erkende fietsenmaker noodzakelijk.
Wat moet ik doen bij een schade- of diefstalclaim?
Ongelukken gebeuren, het hoort bij het leven. Wanneer je vaststelt dat er iets is gebeurd met de fiets tijdens de huur, kan je het probleem melden via het ListNRide-platform. Ga naar Mijn boekingen, open de boeking en klik op "Meld een probleem". Hiermee worden alle partijen op de hoogte gebracht: de Lister, de Rider en ListNRide over het probleem. Vervolgens wordt je gevraagd een formulier in te vullen, waarop je alle details over het probleem kunt vermelden. Door het formulier in te vullen, kunnen we de zaak sneller behandelen. Wees alsjeblieft zo eerlijk en behulpzaam als je kan. Als we meer informatie nodig hebben, nemen we gewoon contact met je op.
Is er een eigen risico dat betaald moet worden in geval van schade?
Ja, er is een klein eigen risico van €200. Dit eigen risico is ingesteld om ervoor te zorgen dat aanzienlijke schade wordt geclaimd. Kleine problemen zoals een lekke band moeten direct met de Lister worden opgelost. Wij raden de Lister aan om voorafgaand aan de huur een borgsom te vragen, ter compensatie van de kosten van kleine reparaties.
Wanneer is de fiets gedekt door Bike Protection?
Bike Protection is alleen geldig voor de specifieke boeking en dus voor de duur van de huur. Het begint en eindigt automatisch met de huur.
Zijn er dekkingsbeperkingen?
In sommige gevallen van schade kan de vergoeding worden verminderd. In deze gevallen dient de vergoeding onderhands te worden overeengekomen tussen de Lister en de Rider. Dit zijn enkele voorbeelden van schades die niet gedekt zijn:
- Bij schade die geen invloed heeft op de bruikbaarheid van de fiets, zoals krassen
- Op maat gemaakte fietsen
- Schades die buiten de geboekte termijn zijn ontstaan
- Opzettelijke handelingen door jezelf
- Schade door voorvallen die aan het begin van de dekkingsperiode al bestonden
- Manipulatie van het aandrijfsysteem (bijv. tuning)
- Schade door brand en of ontploffing
- In geval van eenvoudige diefstal, indien de fiets niet op de juiste wijze was vastgezet
Wat zijn mijn verplichtingen om gedekt te zijn door Bike Protection?
- Jouw fiets moet worden vermeld op de LijstNRide met het framenummer van de fiets.
- Je moet ons volledige en waarheidsgetrouwe informatie geven over wat er is gebeurd
- Breng ons onmiddellijk op de hoogte van elke claim die je indient, documenten kunnen achteraf worden verstrekt