Veel gestelde vragen
Meer informatie omtrent het boeking en annuleren, en de daarmee verbonden kosten.
Hoe annuleer ik mijn boeking als huurder of verhuurder?
Om een boeking te annuleren, moet u de andere partij rechtstreeks via de chat informeren en uitleggen waarom u de rit wilt annuleren. Je moet ook listnride per e-mail op de hoogte brengen van je annulering. We hebben uw volledige naam, e-mailadres, de door u geboekte fiets en locatie nodig.
Houd rekening met ons beleid ten aanzien van annuleringen. U kunt meer informatie vinden in onze Algemene voorwaarden.
Hoe lang na acceptatie van de reservering is het mogelijk om een boeking te annuleren?
Kostenloos annuleren is mogelijk indien deze uiterlijk 5 dagen voor aanvang van de huurperiode plaatsvindt en de huurperiode langer is dan 24 uur (bijvoorbeeld van 9.00 tot 12.00 uur de volgende dag). In alle andere gevallen is zijn er kosten verbonden aan de annulering.
Worden de servicekosten voor listnride gerestitueerd?
listnride-servicekosten worden niet gerestitueerd in geval van annulering door de huurder. In geval van annulering door de verhuurder, zal de verhuurder de volledige vergoeding ontvangen.
Wat gebeurt er als de verhuurder de boeking annuleert?
Als de verhuurder de boeking annuleert, krijg je de volledige huurprijs terugbetaald inclusief de servicekosten voor listnride.
Ik kon mijn boeking niet op tijd annuleren door uitzonderlijke omstandigheden. Krijg ik nog steeds mijn geld terug?
Je krijgt in een aantal gevallen uw geld terug, ook als je niet op tijd hebt opgezegd:
1. Je bent geblesseerd geraakt en kunt de fiets daarom niet huren. Stuur ons de doktersbevestiging en wij coördineren van hieruit alles.
2. Je kon niet reizen naar uw bestemming als gevolg van reisbeperkingen in jouw land, ziekte of een vertraging van het openbaar vervoer. Stuur ons een bevestiging naar en wij coördineren van hieruit alles.
3. Je hebt verplichtingen opgelegd gekregen door de staat. Stuur een kopie van het oorspronkelijke bericht naar ons en wij coördineren de rest vanaf hier.
Hoe kan ik een huur uitstellen?
Laat de verhuurder via de chat weten dat je de huur wilt uitstellen. Je kunt de chat vinden onder "Mijn boekingen". Zodra je akkoord bent met de verhuurder, annuleer je de eerste huur door de knop "annuleren" te selecteren en ons hiervan op de hoogte te brengen. Vraag daarna de fiets aan met de nieuwe data.
Wat gebeurt er als de huurder het verzoek intrekt voordat ik het heb kunnen bevestigen?
Indien de huurder de aanvraag intrekt, kun je deze niet meer bevestigen of weigeren. Dit kan ook betekenen dat de huurder niet langer geïnteresseerd is in die specifieke fiets. Maak je geen zorgen, dit kan gebeuren. Soms zijn de plannen veranderd of heeft de huurder een andere fiets gevonden - hopelijk een van jou! Als je zijn of haar redenen wil weten, kan je nog steeds een bericht sturen in de chat en het vragen.
Ik heb het verzoek per ongeluk geaccepteerd - wat kan ik doen?
Als je het verzoek per ongeluk hebt geaccepteerd, informeer de huurder dan onmiddellijk via de chat en leg uit waarom je de boeking wilt annuleren. Onder "Mijn boekingen" kun je dan de specifieke boeking selecteren en het bericht versturen.
Je kan dan aan de rechterkant de knop "Boeking annuleren" selecteren, samen met de boekingsinformatie, en de stappen volgen.
Wat gebeurt er als de huurder de huur wil uitstellen?
Je zult een e-mail ontvangen waarin staat dat de boeking is geannuleerd. Je kan deze informatie ook vinden onder "Mijn boekingen". Maar maak je geen zorgen, de huurder zal de fiets opnieuw aanvragen voor een andere datum - je zult gewoon een beetje geduld moeten hebben!
Hoe annuleer ik een boeking als verhuurder?
Informeer de huurder via de chat waarom het niet mogelijk is om jouw fiets aan hem of haar te verhuren. Onder "Mijn boekingen" kan je de specifieke boeking selecteren en het bericht versturen.
Je vindt ook de knop "Boeking annuleren" aan de rechterkant, samen met de boekingsinformatie. Om de boeking te annuleren moet je op de annuleringsknop klikken en de stappen volgen.
Hoe kan ik de huurder helpen een nieuwe fiets te vinden als ik de boeking moet annuleren?
Je kunt natuurlijk een van de andere fietsen die je hebt voorstellen. Als je geen passende fietsen hebt, kun je ook fietsen van andere verhuurders voorstellen om het voor de huurder makkelijker te maken een alternatief te vinden.